הרב יוסף בן פורת: "גם סמוטריץ' שיקר לבוחריו, למה עבאס פסול?"

אסתי פלד 2 Comment on הרב יוסף בן פורת: "גם סמוטריץ' שיקר לבוחריו, למה עבאס פסול?"

הרב יוסף בן פורת בריאיון ל"מהדורה המרכזית" תוקף בחריפות את העריקה של בנט לשמאל ואמר, "הוא מכר את כל הערכים בעבור בצע"

צילום: פלאש 90
15:15
30.04.24
ידידיה מאיר No Comments on להמשיך למרות האכזבה: אמא מאיר על היום ש'בין לבין'

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הרב יוסף בן פורת התראיין הערב (ראשון) ל"מהדורת המרכזית" בהגשת אבי מימרן וביקר בחריפות את השינויים במפלגות הדתיות, "אני זוכר את מפד"ל הישנה. היא הייתה עם חזון ועמוד שדרה. עכשיו לא מעניין במפלגה רבנים, הם מכרו את כל הערכים בעבור בצע. "היהפוך כושי עורו", אין לו בושה" אמר הרב.

עוד הוסיף הרב והתייחס לעריקה מהימין לשמאל ואמר, "מעבר לרמאות או לא, בנט הוא מנודה. איך נדב ארגמן מזהיר רק על הסתת הימין. אנחנו נפגענו ללא סוף – איפה הוא היה?. הוא פשוט מזהה חילופי שלטון פה" מבהיר הרב.

הרב ביקר את פסילת רע"ם באופן אוטמטי ע"י הציונות הדתית, "גם סמוטריץ' שיקר לבוחריו. למה עבאס כל כך פסול?, רק עם עוכרי דת מותר להקים ממשלה. כל אדם נברא בצלם אנוש, צריך לשים דעות קדומות מאחורה".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    הכל נכון חוץ מהסוף. התלונה על סמוטריץ חוטאת לאמת באופן קיצוני משתי סיבות:
    א. זה שהוא לא יושב עם עבאס זה שקר לבוחרים שלו?! מניין האמירה ההזויה הזו להיפך! הרי הרב עצמו אמר שהמטרה לא מקדשת את האמצעים.
    ב. לעצם שאלת הרב מדוע עבאס פסול- זו שאלה שבאמת הידע של הרב בה דומה ממש לידע של העתונאים, כלומר הכל מפרשים מראייה צרה של אינטרסים- סמוטריץ רוצה למחוק את בנט וכו'- טענות טפשיות כי הם מבוססות על חוסר ידע. הרב פורת הוצג כמי שמכיר את תנועת המזרחי, אבל כנראה שהוא לא מספיק מכיר או שהוא מעדיף שלא להכיר את עמדתו הנחרצת של מורנו ורבנו הרב צבי יהודה הכהן קוק זצ"ל כנגד כל אפשרות להסתמך על ערבים בהקמת הממשלה. עמדה זו כפי שהיא משתקפת מתורתו של הרב זצ"ל (יש על זהפרק שלם בספר ארץ הצבי עמוד סח והלאה) היא העומדת בבסיס התנגדותו הצודקת של סמוטריץ לכל אפשרות כזו. בעמדה זו סמוטריץ מבטא נאמנות מוחלטת לרבנים שלו ולא ההיפך חלילה.

    כדי לשבר את האוזן נצטט מעט מדבריו החריפים של הרב זצ"ל על המפד"ל אחרי שהחליטה להצטרף לממשלת המיעוט של גולדה מאיר בשנת התשל"ד:
    "מפד"ל במובנו הארגוני וההסתדרותי, אין עכשו בעולם, אחרי שנהרס לצערנו על ידי אלו שדגלו בשמו וחיללו את שמו, ואשר בהצטרפותם המגונה אל הטראגי-קומדיה הזאת, שללו מעצמם את הרשות והזכות להופיע בשם הציבור, ואינם כלל שלוחי ציבור, כי אלה שנתנו להם את קולותיהם בבחירות, אומרים להם: "לתקוני שדרתיך ולא לעוותי" עכ"ל , וכמה הדברים אקטואליים וכל מילה ומילה שייכת גם היום למפלגה המכונה "ימינה" שבגדה בבוחריה.

    ציטוט נוסף חריף מדברי הרב זצ"ל שמבטא את היחס לממשלה כזו: "יש לראות את המציאות בעיניים פקוחות: אין עכשו ממשלה!…זהו חילול ה' לעיני כל ישראל ולעיני כל העולם כולו… לממשלה הזאת שנשענת על מיעוט של ערבים אין שום ערך של קיום וממשות, היא לא כלום, רק ביזיון. ממשלה אין לנו, אבל ברור שמדינה יש לנו. כמובן להיות מדינה בלי ממשלה אין זה כבוד גדול, אלא חילול כבוד מלכות ישראל, חילול כבוד ה', צער לכל ישראל וצער לריבונו של עולם"
    וציטוט אחרון:"כל מי שיש לו איזה מגע ויחס לטרגיקומדיה מזעזעת זו, יש לו דין מחלל ה', שאין לו כפרה ותיקון".

    לכן, הרב פורת, דבריך המכובדים נכונים, אבל הסוף ממש טעות והוצאת לעז חמור על שליח הציבור הנאמן לבוחריו בצלאל סמוטריץ, ואני חושב שאתה צריך לתקן זאת ולפרסם זאת ברבים, ומודים דרבנן היינו שבחייהו.

    בכבוד רב, החפץ בעילום שמו.

  2. 1

    סמוטריץ' ובן גביר לא שיקרו! הם אמרו בפירוש שהם נגד מנסור המחבל! וכך צריך!